adevolution 2.0
cine suntem
AdEvolution a creat in scurt timp de la lansare (august 2006) o retea complexa de site-uri specializate din Romania, pentru a putea raspunde oricarei solicitari de campanie, indiferent de publicul careia aceasta doreste sa se adreseze.
citeste
Internetul si criza economica
09 december 2008
Publicitatea online va avea mai putin de suferit de pe urma crizei economice in comparatie cu alte sectoare de marketing, conform unui articol din publicatia The Economist.

Motivul rezistentei pietei de publicitate online este faptul ca impactul asupra publicului poate fi destul de precis masurat, eliminand astfel tentativele de speculatie asupra eficientei campaniilor pe Internet. Astfel, preturile reclamelor online vor fi percepute de advertiseri mai degraba drept costuri de vanzare, decat drept costuri de publicitate.

Piata de publicitate online din SUA, care reprezinta mai mult decat jumatate din cea la nivel global, va creste cu 8,9% in 2009, conform eMarketer. In august, aceeasi companie de cercetare de piata previzionase pentru urmatorul an o crestere de 14,5%, insa efectele recesiunii au schimbat mult parerea specialistilor.

Sectorul publicitatii prin motoarele online de cautare va creste cu 14,9%, publiciatea de tip rich media va cunoaste o crestere de 7,5% iar reclamele de tip display vor inregistra o evolutie de 6,6%. Astfel, publicitatea online va continua sa se dezvolte in contextul recesiunii, cu un ritm influentat de mediul economic.

Un alt aspect pozitiv il va constitui faptul ca in publicitatea online dispare distinctia dintre "above the line" (ATL) si "below the line" (BTL), considera Randall Rothenberg, manager al Interactive Advertising Bureau SUA.

Astfel, in perioade de recesiune advertiserii obisnuiesc sa reduca bugetele pentru actiunile ATL (campanii de branding in televiziune, ziare, radio si alte canale), si sa mentina, in schimb costurile pentru BTL (promotii, oferte, contact personalizat cu consumatorul).

Publicitatea online uneste la un loc actiunile specifice ATL si BTL, avand ca efecte cumulate atentia, consideratia, preferinta si loialitatea consumatorilor.

Spre exemplu, o reclama de tip rich media pentru un produs alimentar poate avea urmatoarele functii: atrage atentia consumatorilor asupra brandului; ofera, printr-un click, o reteta de gatit ce include acel produs; initiaza un joc legat de brandul respectiv la care pot participa mai multi utilizatori; si poate afisa o promotie pe baza de cupoane.

De asemenea, o promisiune a viitorului publicitatii online pare a fi succesul tot mai mare al viceo-clipurilor cu continut generat de utilizatori.

Tot mai multi advertiseri incearca sa isi insereze brandurile in cadrul unor clipuri precum cele de pe Youtube sau Hulu (un site ce ruleaza spoturi video "profesioniste" realizate de companii precum NBC, MGM, Fox si Warner Bros si unde utilizatorii pot vota gradul de calitate al reclamelor).

Sursa: The Economist, eMarketer.
resurse
23 january 2009
Bugetele din publicitatea online se indreapta catre reclamele video
Reclamele video online vor atrage marea parte a bugetelor gestionate de marketeri in 2009.
19 december 2008
Adaptarea publicitatii la nevoile utilizatorilor
Creativitatea marketerilor ar trebui sa se adapteze la schimbarea preferintelor utilizatorilor de Internet.
09 december 2008
Internetul si criza economica
Recesiunea economica nu va afecta dramatic piata publicitatii online, spun specialistii.
22 october 2008
Viitorul surade retelelor de publicitate
Retetele de publicitate online se vor dezvolta in urmatorii ani, cu un succes crescut pe piata.
22 september 2008
Reclamele video sau viitorul publicitatii online
Spoturile video pot imbunatati considerabil profitabilitatea marketerilor.
newsletter
newsletter
Afla lunar ultimele noutati de pe piata de publicitate online