adevolution 2.0
cine suntem
AdEvolution a creat in scurt timp de la lansare (august 2006) o retea complexa de site-uri specializate din Romania, pentru a putea raspunde oricarei solicitari de campanie, indiferent de publicul careia aceasta doreste sa se adreseze.
citeste
Internetul si criza economica
09 december 2008
Publicitatea online va avea mai putin de suferit de pe urma crizei economice in comparatie cu alte sectoare de marketing, conform unui articol din publicatia The Economist.

Motivul rezistentei pietei de publicitate online este faptul ca impactul asupra publicului poate fi destul de precis masurat, eliminand astfel tentativele de speculatie asupra eficientei campaniilor pe Internet. Astfel, preturile reclamelor online vor fi percepute de advertiseri mai degraba drept costuri de vanzare, decat drept costuri de publicitate.

Piata de publicitate online din SUA, care reprezinta mai mult decat jumatate din cea la nivel global, va creste cu 8,9% in 2009, conform eMarketer. In august, aceeasi companie de cercetare de piata previzionase pentru urmatorul an o crestere de 14,5%, insa efectele recesiunii au schimbat mult parerea specialistilor.

Sectorul publicitatii prin motoarele online de cautare va creste cu 14,9%, publiciatea de tip rich media va cunoaste o crestere de 7,5% iar reclamele de tip display vor inregistra o evolutie de 6,6%. Astfel, publicitatea online va continua sa se dezvolte in contextul recesiunii, cu un ritm influentat de mediul economic.

Un alt aspect pozitiv il va constitui faptul ca in publicitatea online dispare distinctia dintre "above the line" (ATL) si "below the line" (BTL), considera Randall Rothenberg, manager al Interactive Advertising Bureau SUA.

Astfel, in perioade de recesiune advertiserii obisnuiesc sa reduca bugetele pentru actiunile ATL (campanii de branding in televiziune, ziare, radio si alte canale), si sa mentina, in schimb costurile pentru BTL (promotii, oferte, contact personalizat cu consumatorul).

Publicitatea online uneste la un loc actiunile specifice ATL si BTL, avand ca efecte cumulate atentia, consideratia, preferinta si loialitatea consumatorilor.

Spre exemplu, o reclama de tip rich media pentru un produs alimentar poate avea urmatoarele functii: atrage atentia consumatorilor asupra brandului; ofera, printr-un click, o reteta de gatit ce include acel produs; initiaza un joc legat de brandul respectiv la care pot participa mai multi utilizatori; si poate afisa o promotie pe baza de cupoane.

De asemenea, o promisiune a viitorului publicitatii online pare a fi succesul tot mai mare al viceo-clipurilor cu continut generat de utilizatori.

Tot mai multi advertiseri incearca sa isi insereze brandurile in cadrul unor clipuri precum cele de pe Youtube sau Hulu (un site ce ruleaza spoturi video "profesioniste" realizate de companii precum NBC, MGM, Fox si Warner Bros si unde utilizatorii pot vota gradul de calitate al reclamelor).

Sursa: The Economist, eMarketer.
resurse
04 september 2008
Piata de publicitate online din Noua Zeelanda
In Noua Zeelanda, Internetul este unul dintre cele mai populare canale media.
21 august 2008
Internetul si metamorfozele televiziunii
Internautii cauta continut video in paginile web, conform unui studiu eMarketer.
11 august 2008
Continutul de brand versus retelele de publicitate
Site-urile de tip branded content reprezinta o sursa importanta de castig pentru advertiseri.
28 july 2008
Publicitatea online in China
China reprezinta una dintre cele mai importante piete emergente de publicitate online din lume
16 july 2008
Publicitatea online in Argentina
Piata de publicitate online din Argentina are o evolutie interesanta in mediul sud-american.
newsletter
newsletter
Afla lunar ultimele noutati de pe piata de publicitate online